Søgemaskiner som markedsføringsværktøj

Hvordan bruger man søgemaskiner som Google til at markedsføre sig?

Google har gennem snart mange år været markedsledende når det kommer til søgninger på internettet.

De hjemmesider der ligger højest placeret i Googles resultater er også de hjemmesider som får allerflest besøgende fra Google. Jo flere besøgende, jo flere kunder kommer der derfor også i  butikken. Det er derfor en klar fordel at ligge godt placeret i søgemaskinerne når potentielle kunder leder efter dine produkter eller spidskompetencer.

Hvordan kommer man så højt op i resultaterne?

Søgemaskiner arbejder udfra en lang række parametre som de bruger til at rangere hjemmesider. Det gælder derfor om at tilrette sin hjemmeside både skriftligt og teknisk, så man rammer en række væsentlige parametre i søgemaskinerne.

Kan man selv optimere sin hjemmeside.

Man kan sagtens gøre en masse selv for at komme højt i søgeresultaterne. Det er vigtigt at arbejde meget med teksten på hjemmesiden. Man skal sørge for at nævne sine kompetencer, gerne flere gange, gerne i flere sammenhænge og både i ental og flertal.

Vi kan dog anbefale, at tage kontakt til et bureau som har søgemaskineoptimering som speciale. De ved en helt masse om hvor der skal sættes ind og hvor man får mest ud af at bruge tid og energi. Dertil kan de vejlede om hvilke søgeord og fraser der er vigtige at fokusere på i en given branche ved hjælp af deres analyseværktøjer.